קרדיט לתמונות PIXABAY

לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון מתקיימים במשך 3 שנים, ובסיום מסלול הלימודים הבוגרים מקבלים תואר ראשון במסלול החג חוגי או שני תארים במסלול הדו חוגי, כלומר תואר בפסיכולוגיה ותואר אקדמי נוסף בתחום הלימודים הנבחר. בסיום הלימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה הבוגרים יכולים להגיש מועמדות ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה. חשוב לזכור כי החוק בישראל קובע כי התואר פסיכולוג והעיסוק בפסיכולוגיה מותר רק לבעלי תואר שני בפסיכולוגיה, ממוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

כדאי לדעת כי לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון הם הצעד הראשון בדרך להסמכה המקצועית של פסיכולוג. מסלול הלימודים נועד להקנות ידע תיאורטי מקיף בתחומי הפסיכולוגיה השונים, לרבות סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. התוכנית מותאמת לדרישות של לימודי פסיכולוגיה, לכן הבוגרים יכולים להגיש מועמדות ללימודים לתואר שני בפסיכולוגיה באוניברסיטה שבה הם סיימו את התואר הראשון, אך הם יכולים להתקבל גם לשאר מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה בארץ המציעים את התואר היוקרתי.

מה לומדים בתואר ראשון בפסיכולוגיה?

בעת ההרשמה ללימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון יש לבחור האם מעוניינים ללמוד במסלול החג חוגי או הדו חוגי. אם נרשמים למסלול הלימודים החד חוגי יש אפשרות להצטרך בשנה השנייה ללימודי התואר הראשון למוקד בריאות הנפש, בהתאם לציונים שהסטודנט השיג בשנת הלימודים הראשונה, ובנוסף מקבלים שיבוץ להתלמדות מעשית.

חשוב לזכור כי תנאי הקבלה לתואר ראשון בפסיכולוגיה מאתגרים מאוד בגלל הביקוש הרב למסלול זה, ורבים מעוניינים ללמוד את התואר בפסיכולוגיה. לאחר ההרשמה, הסטודנטים נדרשים לבחור בין שני מסלולים עיקריים – מסלול כללי הכולל קורסי ליבה, קורסים מתודולוגיים ומגוון קורסי בחירה, או מסלול בריאות הנפש שבו מעבר לקורסי הליבה והקורסים המתודולוגיים  לומדים קורסים ממוקדים בתחום בריאות הנפש.

במסלול הלימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה לומדים קורסים כגון: מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא לאנתרופולוגיה, פסיכולוגיה פיזיולוגית, פסיכולוגיה התפתחותית, תיאוריות באישיות, פסיכולוגיה חברתית, שיטות מחקר, ועוד. מעבר לקורסי החובה והבסיס הסטודנטים לומדים קורסי בחירה שונים בתחום הפסיכולוגיה. במהלך הלימודים לתואר בפסיכולוגיה הסטודנטים משתלבים גם בעבודה מעשית, החל מהשנה השנייה ללימודים, והם מקבלים ליווי והדרכה על ידי אנשי המקצוע המנוסים.

בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה רוכשים ידע תיאורטי מקיף ומעמיק, מכירים את מושגי היסוד בתחום הפסיכולוגיה, מפתחים דרכי חשיבה ורוכשים ידע בסיסי בתחום הטיפולי. כך לדוגמה, במסגרת הלימודים לתואר ראשון הסטודנטים מכירים את ההבדלים בין תחומי הפסיכולוגיה כמו פסיכולוגיה קלינית, רפואית ושיקומית.

חשוב לציין כי חוק הפסיכולוגים במדינת ישראל מתיר רק לבעלי תואר שני בפסיכולוגיה לעסוק במקצוע, ולהירשם בפנקס הפסיכולוגים. לכן חשוב מאוד להשקיע בלימודים לתואר ראשון ולהשיג ציונים גבוהים כדי לשפר את הסיכוי להתקבל ללימודי תואר שני, ורק כך אפשר לעסוק במקצוע כפסיכולוג קליני. בתוך כך, בוגרי המסלול ללימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון יכולים למצוא עבודה גם ללא התואר השני והיוקרתי, ויש מגוון אפשרויות תעסוקה.

לכן, כדאי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה וכך משיגים את האישור להשתמש בתואר פסיכולוג ולהציע טיפולים קליניים או טיפולים אחרים.

מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה?

בוגרי התואר הראשון בפסיכולוגיה יכולים לעבוד במגוון תחומים ותפקידים, ביניהם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *