על פי דו"ח שפרסמו היום מרכז המחקר IVC ועורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע לשם וטל, חברות הזנק בהייטק הישראליות מאז 2016 מכרו 100.2 מיליארד דולר בהנפקות עצומות לחברות אחרות. בתחילת 2021, שווי השוק של חברות מסטארט-אפים ישראלים הנסחרים בבורסות בארה"ב עשוי לעלות ב -100 מיליארד דולר ל -300 מיליארד דולר. על פי דו"ח אחר שפורסם בישראל בשבוע שעבר, על פי נתוני PwC ישראל, ההנפקות הישראליות, הרכישות והעסקאות לחברות טכנולוגיה עלו בשנת 2020 ב -55% ל -15.4 מיליארד דולר.

על פי IVC מיתר

דו"ח יציאה מהייטק, חברות הזנק ישראליות סגרו 104 עסקאות בשנה שעברה. שבע חברות ישראליות החזיקו בהנפקות מוצלחות ביוני, וארבע חברות הזנק השיגו הערכות שווי של מיליארד דולר. ההשתתפות בסבב ההשקות הישראלי האחרון, שמונה הודיעו על יציאות מלאות מתיק חברות iAngel כולל חברות Arbe, eToro, Applitool ו- Simplex, צפויות להגיע לשווי ארגוני של 1.3 מיליארד דולר.

בשנה שעברה כללו 104 העסקאות 93 מיזוגים ורכישות בשווי של 8.8 מיליארד דולר

כולל רכישת חברת המשחקים החברתיים Playtika תמורת 4.4 מיליארד דולר. Playtika הניבה שמונה רכישות של 1.22 מיליארד דולר ושלוש הנפקות קטנות יותר גייסו 151 מיליון דולר. 52 האקזיטים, בשווי כולל של 5.82 מיליארד דולר, עוותו ברכישת 7 מיליארד דולר שהכריזה Nvidia על חברת מלאנוקס טכנולוגיות, בינואר 2019. בשנת 2009 דווח על 63 מיזוגים או רכישות בשוק הישראלי לפי שווי של 25.5 מיליארד דולר, 7 % פחות מאשר בשנת 2008 (27.6 מיליארד דולר), כאשר 82 חברות ישראליות מתמזגות או רוכשות, 33% פחות מאשר בשנת 2007 (37.9 מיליארד דולר) כאשר 87 חברות ישראליות התאחדו או נרכשו.

במקביל

מספר הרכישות של חברות ההייטק הישראליות נשאר יציב יחסית. בשנים 2018 ו -2019 חברות ארה"ב היו הרוכשות הגדולות ביותר של חברות טכנולוגיה ישראליות, שהיוו יותר מ -80% מכלל הרכישות, כאשר ענקיות אמריקאיות כמו אינטל קורפ, גוגל ומיקרוסופט רכשו מאות מיליארדי דולרים של חברות ישראליות בעשור האחרון. אם לא תתגלה מגמה ברבעונים וחצי אלה, נופתע לראות התאוששות מהירה של 25 מיליארד דולר בתמיכת M & A בחברות טכנולוגיה פרטיות ישראליות בשנת 2021.

מבחינת M & As של סמנכ"לית ישראלית חברות הטכנולוגיה הפרטיות המגובות (למעט מיזוגי SPAC) 2020 הייתה שנה חזקה עם רף של 5 מיליארד דולר בפעם השנייה בעשור האחרון

סך המימון שגייסו חברות הטכנולוגיה הישראליות באמצעות ההנפקות שלהן עלה בחמישה אחוזים ל -2.4 מיליארד דולר, מה שהופך את שנת 2020 לשנת שיא של ההון שגויס באמצעות אקזיטים ישראלים, למרות ירידה במיזוגים ורכישות. בסך הכל ערכו ארבע חברות טכנולוגיה ישראליות הנפקה ראשונית (IPOs) של מניות על שוקי ההון האמריקאים בשנה שעברה, וגייסה סך של 393 מיליון דולר.

במשך שנים שוקי ההון הישראליים נחשבו לאטרקטיביים מדי עבור חברות ישראליות רבות לבחור בהנפקות בארה"ב ובשווקים בינלאומיים אחרים. אבל כמה חברות ישראליות שמחפשות לצאת החליטו לשים לב להנפקות שעלולות לפרוח בשנת 2020.

חברות היי-טק וחברות כלכלה ישנות ממשיכות למשוך משקיעים מקומיים ובינלאומיים

ממשקיעי מלאך בשלב מוקדם ועד הון סיכון. , פרטיות הון וקרנות גידור. מיזוגים ורכישות אסטרטגיים כמו גם עסקאות הון פרטי ממשיכות לשלוט בשוק האקזיטים המקומי.

בשנת 2020

מספר יציאות ההיי-טק הישראליות עלה ב -55 % לשיא של 15.4 מיליארד דולר שהועלו בעקבות זינוק במניות החברות בארצות הברית ובתל אביב על רקע מגיפת הקורונה, על פי דיווח מאת חברת רואי החשבון והייעוץ PwC ביום שלישי. על פי דו"ח יציאות הטכנולוגיה הישראליות של IVC מיתר 2019, חברות הטכנולוגיה הישראליות "עלו בשנת 2019 72 אחוזים לשיא של 21.74 מיליארד דולר, לעומת 12.6 מיליארד דולר בשנת 2018". שווי עסקאות האקזיט המובילות עבור חברות הזנק בהייטק הישראלי בשנת 2019 על ידי החברה במיליארדי דולרים (צ'יפר).

העשור האחרון הוכיח כי חברות הזנק ישראליות מצוינות יותר מאשר להתחרות בעולם

ומושכות כמויות הון עצומות, תוך יצירת תשואות יוצאות דופן. ההשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות עלו על הסכום שהושקעו בשנת 2019 בשנת 2020 בישראל, והתרחקו מהשקעות זרע להשקעות גדולות יותר בחברות מבוססות יותר. יש לציין כי בשנת 2020 גייסו חברות ישראליות בתחום ההייטק, במיוחד אלה המשתמשות בטכנולוגיות מבוססות AI, 4 מיליארד דולר בהתאם למגמה ההולכת וגדלה להשקיע בטכנולוגיות אלה ולשלבן במגוון תחומים אחרים.

קראו לזה אומת סטארט-אפ או אומת הנפקה

ישראל פורחת בימים אלה עם אקזיטים מוצלחים. אין זה סוד מדוע המדינה ראתה משיכות של יותר מ -60 מיליארד דולר מאז 2010. מבט על 10 מגה-עסקאות בשווי של יותר ממיליארד דולר בעשור האחרון (לא כולל מדעי החיים) יכיר במיומנות של יזמים ישראלים והמגוון של אתגרים שהם ממשיכים להתמודד איתם.

יתר על כן

רוב החברות המשקיעות המשקיעות בחברות ישראליות מגייסות כספים וצריכות להוציא אותן במהירות, כך שהן זהירות ונמנעות מחברות בשלב מוקדם ומתמקדות בשימור ושימור חברות תיק קיימות. צינור החברות הישראליות המוכנות לשווי שוק ציבורי ובמיליארדי דולרים הולך וגדל ויייצר נזילות משמעותית למשקיעי הון סיכון בסטארט-אפים ישראלים ברבעונים הקרובים, ואנו גאים שיש לנו חלק בחברות אלה. עד כה, 2020 הייתה שנה חזקה עבור חברות הטכנולוגיה הפרטיות הישראליות המגובות באקזיט, עם שלוש הנפקות גדולות בשוק האמריקאי (5 מיליארד דולר), ו -2021 נראה שעולה על המספרים האלה.

חברות הטכנולוגיה הישראליות גדלו בערך בשנים האחרונות

מה שהופך את הרכישות לקשות יותר. הרכישה האחרונה של תאגיד Nvidia של מלאנוקס הישראלית תמורת 6.9 מיליארד דולר היא גם אינדיקציה לכך. היא נותרה הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית עד כה ובהתחשב לאן מועדות פני המערכת האקולוגית הטכנולוגית הישראלית, ישנן הרבה חברות צמיחה שהופכות כעת לחד קרן, לא רודפות אחרי צ'קים, אלא מכירות בכך שיש היום יותר הזדמנויות להתרחב ולצבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *