קרדיט לתמונה: pixabay

אם חשבתם על מכירת כלי כסף משומשים אבל ויתרתם בגלל שפחדתם שזה מסובך מדי, מאמר זה הוא בשבילכם! כאן נסביר עד כמה זה כדאי ועד כמה זה פשוט.

הרעיון שמאחורי מכירת כלי כסף משומשים

רגע לפני שנסביר איך זה עובד, כדאי להבין מהו בכלל הרעיון שעומד מאחורי מכירה של כלי כסף שונים. אם כן, רבים מאתנו מחזיקים בחפצים שונים שאיננו משתמשים בהם ועל פי רוב, אנו מוסרים אותם למי שיכול להשתמש בהם ללא כל תמורה. אבל מה קורה כשמדובר על חפצים בעלי ערך כספי? במצב כזה, מכירה שלהם יכולה להועיל הן למוכר, שמקבל תמורה כספית עוברם, והן לקונה ועל כך נסביר מיד.

מי קונה ולמה?

ישנם אנשים שונים שישמחו מאוד לקנות מכם את כלי הכסף שלכם. מיהם ומהו האינטרס שלהם? ובכן, מדובר על אנשים, שקונים כלי כסף ולאחר מכן מוכרים אותם הלאה למי שמתיך אותם ויוצק מהם חפצים אחרים, אותם ניתן למכור שוב בתמורה ליותר כסף.

אילו כלי כסף ניתן למכור?

אמנם כשחושבים על כלי כסף חושבים, על פי רוב, על כלי אוכל שעשויים מכסף. אבל כאשר מדובר על מכירת כלי כסף משומשים, הכוונה היא לכל חפץ שעשוי ממתכת זו. כלומר, זה יכול להיות אותם כלי אוכל שהזכרנו לעיל וזה גם יכול להיות תשמישי קדושה, תכשיטים, חפצי נוי וכך הלאה.

התמורה והחישוב שלה

מן הסתם, כשעוסקים במכירה, מכל סוג שהוא, הרי שיש סכום כזה או אחר הניתן תמורת הסחורה הנמכרת והדבר נכון גם לגבי מכירת כלי כסף משומשים. במקרה זה התמורה היא כסף שניתן במזומן בהתאם לשווי הפריטים המוצעים למכירה. חישוב השווי מתבצע לפי שלושה אומדנים עיקריים: טוהר הכסף בפריטים, המשקל שלו וערך המניה שלו. כאשר כופלים אותם האחד בשני ובשלישי מגיעים להערכה גסה. חשוב לדעת, שאת ההערכה הזו ניתן לבצע באמצעות מחשבון כסף וירטואלי, בו תוכלו להשתמש גם בעצמכם על ידי הזנת הנתונים הרלוונטיים אל המחשבון והוא יבצע את החישוב עבורכם.

תהליך המכירה

כאמור, תהליך מכירת כלי כסף משומשים הוא פשוט וקל וזהו הזמן המושלם להסביר איך זה באמת קורה בפועל. אם כן, בתור התחלה יש לבחור קונה ולקבוע אתו פגישת מכירה. במהלך פגישת מכירה זו הוא יבצע הערכה של שווי כלי הכסף שאתם מציעים למכירה על סמך הנתונים שהזכרנו לעיל ונתונים נוספים כדוגמת העיצוב של אותם פריטים והייחודיות שלהם, שילוב, אם קיים, של הכסף עם מתכות אחרות או אבנים טובות וכדומה. לאחר ביצוע ההערכה הוא יציג לכם הצעת מחיר ולאחר ההסכמה על המחיר, החפצים יעברו לידיו והוא יעביר לכם את הסכום שהסכמתם עליו במזומן לצד מסמכים המתעדים את פרטי העסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *