קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת במספר האנשים, גברים ונשים, העוסקים בפעילות גופנית בדרכים שונות. זה נובע מעלייה בתודעה בצורך לחיים בריאים יותר, כשאחד ההיבטים שלהם היא פעילות גופנית רציפה. בין היתר, אפשר לראות עלייה במספר הנרשמים למכוני כושר, בריכות ציבוריות, וכן אנחנו יכולים לראות עלייה במספר האנשים שעוסקים בריצה, רכיבה על אופניים ופעילויות ספורט אחרות רלוונטיות עבורם. זה נכון לגבי גברים ונשים, וכן זה נכון לגבי מנעד רחב של גילאים. כל מי שמבקש לעסוק בפעילות גופנית, צריך לקחת בחשבון לצד ההנאה והיתרונות שבמהלך זה, את הסיכונים שהוא כולל. בראש ובראשונה, העובדה שהוא יכול להיפצע במהלך הפעילות מסיבה כזו או אחרת.פעילות גופנית היא אומנם ערך מאוד חשוב לחיים בריאים, אך מנגד היא יכולה לייצר פעילות וחבלות שונות, מאחר ואנחנו מפעילים את הגוף שלנו בצורות שונות ויש לכך השפעה. צריך לומר, פציעות הן חלק בלתי נפרד מפעילות גופנית, גם ספורטאים מקצועיים ומנוסים נפצעים. זאת לא בעיה, כל עוד אנחנו יודעים כיצד לשמור על עצמנו, כיצד להתמודד עם הפציעה וכן, אם אנחנו מכינים לעצמנו "מצנח" שיאפשר לנו לתפקד ולקיים אורח חיים סדיר בזמן הפציעה ואחריה, אם לא נוכל לחזור לתפקוד מלא.

איך מתמודדים עם פציעות וכיצד מונעים אותן

ישנן דרכים שונות כיצד להתמודד עם פציעות ואולי אפילו למנוע אותן.

תרגילי חיזוק – לצד האימונים הרגילים, יש לעשות תרגילי חיזוק לאזורים שונים בגוף, זאת על מנת ששרירי האזור יתחזקו ויוכלו להתמודד עם מכות, חבלות, תנועות מהירות ודברים אחרים שעלולים לייצר פציעה.

מתיחות ושחרור – לפני ואחרי כל אימון או תחרות, יש לערוך אימון מתיחות ושחרור, זאת על מנת שהגוף לא יכנס לאימון או לתחרות כשהוא קר וכן על מנת להרגיע אותו בסיום הפעילות.

שינה טובה – ספורטאי, מקצועי או חובב, חייב בשינה רציפה של 6-8 שעות. אז הגוף משתקם ויכול לחזור לפעילות סדירה.

תזונה – יש לספק לגוף תזונה בריאה הכוללת חלבונים, שומנים, ירקות ופירות. אלה דברים שהגוף זקוק להם גם בשביל לאכול נכון וגם בשביל לחזק שרירים.

אביזרים מותאמים – בשביל להימנע מפציעות וחבלות, יש להשתמש באביזרים, ציוד וביגוד מתאים. זה מתחיל בנעליים ובגדים וזה ממשיך עם ציוד ספורט מתאים, איכותי ורציני.

תנאי שטח – לכאורה הדבר הכי בסיסי אך הוא חשוב. האימון והתחרות חייבים להתבצע בתנאי שטח מתאימים. למשל, אם משחק כדורסל, חשוב לעשות זאת במגרש שאין בו בלטות רופפות או בולטות, שכן זה מתכון לנפילה.

פגרה – גם ספורטאי מקצועי לוקח לעצמו פגרה אחרי תחרויות, בשביל לנוח, לתת לגוף להשתקם, ואז הוא יכול לחזור לפעילות סדירה.

למה חשוב לעשות ביטוח?

בדומה להרבה מאוד תחומים אחרים, הרי שגם ספורטאים מקצועיים וחובבנים יכולים לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה עבורה. מדובר על ביטוח תאונות אישיות או ביטוח בריאות פרטי לספורטאים.

מדובר בפוליסות המאפשרות לקבל כיסויים עבור שורה של פרוצדורות רפואיות שונות שיהיה צורך לעבור במקרה של פציעה, חבלה או כל דבר שקשור כך או אחרת לפעילות ספורטיבית. הפוליסות חיוניות על מנת שהספורטאי לא יצטרך לשלם על הפרוצדורות השונות מכיסו את מלוא הסכום. ברגע שרוכשים פוליסה כזו, הרי שאפשר לקבל החזרים על טיפולים ופרוצדורות שונות בהתאם לאופי ותנאי הפוליסה. זה גם נכון כלכלית אך זה נכון ספורטיבית ובריאותית, מאחר וכך הספורטאי יכול לפנות לטיפול הנכון מבלי לחשוש לעלות הכלכלית שלו. אצלנו במרכז לביטוח מקצועות הספורט תוכלו ליהנות מהצעות עבור פוליסת ביטוח לספורטאים במיוחד בשבילכם. פנו עוד היום לסוכנים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *