קרדיט תמונה PIXABAY

דיני לשון הרע הם נדבך מהותי בשיטת המשפט, שכן הם מבקשים להגן על יחידים וגופים מפני פגיעה בלתי מוצדקת בשמם הטוב כתוצאה מהצהרות כוזבות. מדהים לראות עד כמה המילה הנאמרת, או הכתובה, היא בעלת כוח משמעותי בחיינו. במשפט אחד ניתן להרוס מוניטין של עסק שנבנה לאורך שנים רבות. לכן ברור מדוע, אם גם אתה מרגיש שמישהו פגע בך, תרצה להגן על הזכויות שלך. תרצה לקבל את הפיצוי ההולם ולכן ברור מדוע במצבים כאלה כדאי שתפנה אל עורך דין לשון הרע. למעשה, עורכי דין ללשון הרע הם אנשי מקצוע מומחים שיכולים לעזור בדיוק מצבים כאלה. לכן, אם איש מקצוע כזה יוכל לעזור גם לך, למה לחשוב פעמיים לפני שאתה יוצר קשר עם עו"ד כזה?

מה עושה עורך דין לשון הרע?

עורך דין לשון הרע מתמחה בטיפול בתיקים הכוללים לשון הרע ופגיעות שונות בתחום הזה. לשון הרע מתייחסת למעשה של אמירה שקרית הפוגעת בשמו הטוב של אדם. האמירה הפוגעת לא חייבת להיאמר בעל פה, אלא היא יכולה להיות גם כתובה – ברשתות החברתיות, בעיתונות וכדומה.

עורכי דין לענייני לשון הרע מייצגים לקוחות הן בתביעות אזרחיות והן בהליכים פליליים, וכן מייעצים להם בנושאים הקשורים לפגיעה במוניטין. תחומי האחריות שלהם כוללים איסוף ראיות, ניסוח טיעונים משפטיים, משא ומתן על הסדרי פשרה וייצוג לקוחות בבית המשפט בעת הצורך. לכן ברור מדוע, אם יש אפשרות להוכיח שנפגעת, לא כדאי שתוותר. איש מקצוע כזה, במיוחד אם הוא באמת מומחה, יוכל לעשות הכול כדי שתקבל את הפיצוי ההולם. לא חסרים מצבים שבהם כדאי יהיה לפנות אל עורך דין לשון הרע. למשל: אם הואשמת לשווא בפשע או בהתנהגות לא אתית, שגרמה נזק משמעותי למוניטין האישי או המקצועי שלך, פנייה לעזרה משפטית היא חיונית.

איך לבחור עורך דין מתאים בתחום הזה?

בישראל מוגשות לא מעט תביעות לשון הרע בכל שנה. משמעות הדברים היא שאם תעשה חיפוש, תגלה שיש גם לא מעט עורכי דין שעוסקים בתחום הזה. לכן נשאלת השאלה: אל מי מהם באמת כדאי לפנות? האם כל אחד מאותם עורכי דין שעוסקים בתחום תביעת לשון הרע יוכלו לעזור לך בצורה טובה? כדי להבטיח שתצא מרוצה מהשירות, רצוי לברר מה הניסיון של עוה"ד. כלומר, האם הוא סיים את לימודיו ממש לאחרונה? או שאולי הוא עוסק בתחום הזה כבר לא מעט שנים? מעבר לכך, רצוי מאוד לבדוק מה המוניטין שלו. האם לקוחות אחרים שנעזרו בשירותיו יכולים להמליץ עליו בחום? פרטים כאלה יכולים לסייע בבחירת עורך דין שבאמת ילחם את המלחמה שלך. המוניטין ושמו הטוב של האדם הם הדברים הכי חשוב שיש לכל כל אחד מאיתנו. לכן, אם פגעו בך, אל תוותר על הגשת תביעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *