קרדיט תמונה: Shutterstock

נכתב על ידי ניר חוכיימה מעסה רפואי

אימוני כושר ופעילות ספורטיבית הם דבר חשוב למערך הבריאותי,שריפת שומנים,סוכרים,זרימת דם להרגשה כללית טובה ולחיות של הגוף.הרבה מאוד אנשים שמים דגש על פעילות ספורטיבית כאורח חיים בריא,שיפור סיבולת לב וריאה,ירידה במשקל,אך החשוב מכל להרגיש טוב ובריא.אימוני כושר חשובים לתקינות הבריאות יחד עם זאת במידה ולא תקפידו על כללים של מנוחה בין אימונים,מתיחות,עיסויים משחררים,קצב אימונים תקין ועליית אימונים במקצבים נכונים,תמצאו את עצמכם מפתחים בעיות בשלד ושרירים שימנעו ממכם להתאמן זמן ארוך מדי.כל מה שצריך לדעת על אימוני כושר,עיסוי ספורטאים עוזר למניעה בפציעות ספורט,איזה בעיות יכולות להיגרם מאימוני כושר,כיצד מטפלים בפציעות ספורט,במידה וכבר נפצעתם מה הדרך הנכונה לחזור פעילות ספורטיבית.

ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר מעניק מסאז רפואי בכפר סבא במאמר מקיף על פציעות ספורט.

אחד הנתונים המדאיגים,שליש מן המתאמנים הפעילים אשר עוסקים בפעילות ספורטיבית מאומצת יחוו כאבים בשלד ושריר דבר הנובע מהעמסת יתר על הגוף כמו הרמת משקלים כבדים בעיקר משקולות,דבר העשוי לפגוע בשרירי הכתף,שרירי גב,לפתח דלקת או פגיעה במערכת העצבים בשרירי הידיים יביא את הספורטאי להשבתה לתקופה של 3 חודשים,אותו מתאמן יזדקק לטיפולים של מסאז רפואי על מנת לשקם את האזור הפגוע וגם החזרה לפעילות תהיה מותאמת בין המאמן לבין המעסה שכן חזרה לפעילות מהירה מדי,יכולה להביא אותו למצב שהוא חוזר אחורה,דבר שיפגע במתאמן ויחווה גם קושי באימון וגם כאבים אשר יצטרך לנטוש את האימון.

פעילות ספורטיבית,ריצה או רכיבה על אופניים באופן אינטנסיבי עשויים לגרום לכאבי ברכיים,ריצה ידועה בפגיעה של שריר ארבע ראשי זוהי תופעה נפוצה מאוד אצל רצים,נגרם מעומס על שריר בית הברך חלק משריר ארבע ראשי.בית הברך שריר מאחורי הברך שריר קטן ומוסתר.שריר בית הברך חשוב מאוד במיוחד בריצה וברכיבה על אופניים,השריר עובר מאמץ רב בתנועה במיוחד במצב של כיפוף ויוצר לחץ רב. שריר הברך מקוצר ימנע את הנעילה הטבעית של הברך בעקבות העומס באימוני רכיבה על אופניים וריצה למרחקים ארוכים,שרירי בית הברך מתעייפים בריצה או רכיבה על אופניים.

קרדיט תמונה: Shutterstock

עיסוי שרירי העכוז –אחד הדברים החשובים בהפחתת העומס על שרירי גב תחתון הוא עיסוי עכוז יש נטייה להתייחס לשרירי הישבן כאזור אינטימי והדבר נכון במחשבה מסוימת,שינוי חשיבה והבנה כי זו טיפול רפואי לכל דבר ועניין רק יתרום בשיפור מצב הבריאות,בבואכם לעיסוי מניעתי או עיסוי בשל כאבים רבים בגב תחתון,עיסוי שריר העכוז חשוב להפחתת העומס והלחץ על הגב במיוחד בשרירי גב תחתון.מסאז רפואי או עיסוי רקמות עמוק מי שלא יטפל בשרירי אלה ישאיר אותכם עם לחץ בשרירי הישבן.זאת אומרת רוב הלחץ לא ירד משרירי גב תחתון ויוביל לכאבים רבים או כאבים חוזרים.בחרו מטפל או מטפלת שיהיה לכם נוח איתו/ה הדבר חשוב לא רק במקרה של עיסוי ישבן וגב תחתון אלא חוק בל יעבור.עיסוי בקדימה רצוי וכדאי לעשות עם מי שמרגישים איתו בנוח.ללא שרירי העכוז לא הייתה אפשרות ללכת,לרוץ,לקפוץ או אפילו לעמוד אז תבינו כמה חשוב לטפל ביסודיות בשרירי הישבן,שרירי ישבן תפוסים יגרמו לכם הרבה מאוד צרות.תפקיד העכוז הגדול הוא לפשוט את הירך,הפעולה הבסיסית למשל בעליה במדרגות.קפיצה,ריצה,והליכה מצריכות שרירי עכוז חזקים.הם פעילים פחות בהליכה מהירה. העכוז הגדול מתכווץ בחוזקה כאשר נשענים קדימה בברכיים כפופות או בכריעה ועוזרים לקום מישיבה .

מה הגורמים ללחץ בשרירי העכוז– פעילות ספורטיבית שהגוף אינה רגיל פעילות מאומצת כמו הרמת משקולות מפעילה את שרירי הישבן ועשויה לגרום ללחץ בשרירים אלה,תנועה פתאומית יגבירו את הלחץ על שרירי ישבן,אנשים המבצעים שחייה במיוחד בחתירה גורמים למאמץ של שרירים אלו.ישיבה על משטח קשוח או ישיבה ממושכת למשל על כסא שאינו נוח או כסא משרדי גרוע יגרמו ללחץ רב.עובדי הייטק או אנשים העובדים על מחשב שעות רבות,מובטח להם כאבי גב

עיסוי שרירי הגב –להבדיל מה שאנשים רבים חושבים,כל פעילות ספורטיבית מאומצת מפעילה את שרירי הגב,יוצר עומס ולחץ על שרירי גב תחתון בעיקר אם אינכם מטפלים לשחרור שרירים אלה. סביר להניח תגיעו לגב תפוס,דלקות בגב,פריצת דיסק,בלט דיסק וכאבים הנובעים מלחץ על שריר ושלד.שרירי גב מחולקים לקבוצות בהתאם לפעילות הספורטיבית עליה מתמקד המתאמן,בעיסוי ספורטאים העיסוי הוא יסודי מאוד וכולל את כל השרירים עליהם מופעל לחץ בעקבות פעילות ספורטיבית מאומצת.הפחתת הלחץ תמנע פציעות עתידיות ותקל על כאבים הנובעים מפעילות ספורטיבית מאומצת ולכן ישנה חשיבות גדולה לטיפולי עיסוי רפואי כמניעה עתידית של ספורטאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.